ПРИЈАВА – ШКОЛА ЗА ПУБЛИКУ, АУТОРСКИ ПРОЈЕКАТ ДР ЉУБИЦЕ РИСТОВСКИ

skola za publiku 1

Народно позориште „Тоша Јовановић“ у сезони 2023/2024. по други пут организује едукативни програм намењен публици и онима који то нису, а желели би нешто да науче о позоришту, под називом ШКОЛА ЗА ПУБЛИКУ као ауторски пројекат др Љубице Ристовски. У трајању од 8 недеља, сваког уторка, биће одржано укупно 16 бесплатних часова на којима ће уз ауторку и гостујуће предаваче/уметнике полазници учити о позоришту, његовим елементима и како да гледају представу. На крају, сваки полазник добија диплому „дипломирани гледалац“, али и погодности за даље посећивање позоришта. Школа за публику се ради у сарадњи са Удружењем ФАБУЛА, Центром за едукацију, културу и уметност.

Почев од 26. марта, сваког уторка од 17 сати на Камерној сцени биће одржан двочас за 25 полазника. Како је број места ограничен, а програм захтева посвећеност у стицању нових знања, молимо да заинтересовани буду брзи у пријављивању и истрајни у учењу. ШКОЛА ЗА ПУБЛИКУ је поклон позоришта јер је март позоришни месец – 20. март Светски дан позоришта за децу и младе, 27. март Светски дан позоришта.

Сви заинтересовани могу да се пријаве на адресу info@tosajovanovic.org.rs до 25. марта 2024.

slika sale 1

ПРОГРАМ

Циљеви/сврха: анимација и едукација публике, повећање интересовања за позориште, повећање броја публике, подизање нивоа знања постојеће позоришне публике…. Анимација као образовно-културна активност поставља захтев за развијањем потребе за продубљивањем знања и развијањем сензибилитета. Анимација је један од најпогоднијих облика рада са публиком. „Школа за публику – Дипломирани гледалац“ спада у групу едукативне анимације и одвијаће се по унапред осмишљеном наставном програму.

Реализација: школа ће трајати два месеца, по два часа спојена недељно. На крају се добија диплома о завршетку курса и назив дипломирани гледалац.


Теме

26.3.2024. – О представи уопште

Представљање Плана и програма рада школе, часови, представљање предавача и сл.

Шта је то позоришна представа, шта све садржи позоришна представа, које уметности су заступљене у њој, жанрови, и сл.;

Позоришна режија

Композиција представе, ритам и темпо представе, акценти и паузе, атмосфера и динамика, подела улога, глумачке креације, важност делова и линија збивања, музика, декор, костим, осветљење, проблеми жанра и стила представе, редитељска/глумачка представа, редитељско читање, шта значи кад представа узлети;

Драмски аутор, драматург, драматург представе

Драмски процес, општа конструкција драме, конструкција драмске сцене, конструкција драмске реплике, ритам драмског дела, драмско дело данбас, шта је то чврст комад, драма као сценски материјал, основне карактеристике драматизације прозних и других дела за сцену;

– Глума

Фахови, мале и велике улоге, сценска радња, говор, глумачка креација, партнер на сцени, сценски занат, радња глумца, уобразиља, сценска пажња, емоционално памћење, главни задатак и основна радња, односи, прилагођавање, свакодневни тренинг, сценска техника глумца, имитација, шмирање, импровизација, акробатика,

– Костомографија и сценографија

Сценски простор, значења простора у драмском делу, редитељско читање, значење простора у изражајном дејству представе, драматуршки облици простора, сценографија као стварање простора, функција сценографије, драматуршка значења предмета у сценском простору, текст и подтекст сценографије, нови односи у између публике и сценског простора. Драматуршке особености отвореног сценског простора, међузависност сценографије и костимографије. Од одеће до сценског костима, глумац и костим, процењивање костима, аналитичност костимографа, анатомија костима, начин ношења костима, откривалачка улога сценског костима, традиционална и савремена функција костима, стваралачка начела костимографије, сценска шминка и фризуре, узајамност костимографије и сценографије

– Плес, сценски покрет, сценске борбе

Плес или кореографија у представи, кореографисана представа, особености сценског покрета, тело као извор рада, драматургија сценског покрета глумаца, сценски покрет појединца, сценске борбе, и сл.

– Музика

Музика као примењена уметност, визуелизација музике, звук као димензија слике и покрета, мјузикл, оперета, шансона, звук као природан акустички елемент, компоновање музике за представу, избор музике.

– Анализа једне одгледане позоришне представе

21.5.2024. Завршни час уз доделу диплома